Blog

Bir işletmeninin sürdürülebilir bir hale gelebilmesi için, var olan müşterilerini koruyabilmesi, potansiyel müşterileri de kendi hacmine katması gereklidir. Çünkü bir kurumun varlığı, sunduğu hizmeti alan müşteri varlığına bağlıdır. Bu bağlamda bir hizmet veya ürünü satın alan müşterinin; isteğinin karşılanması ve tatmin olması gereklidir. Müşterinin bu memnun kalma düzeyine müşteri memnuniyeti denir.

Müşteri Memnuniyetine Etki Eden Elementler

  • Kalite, işletmelerin hayatının devam etmesini sağlayan organdır. Sunulan hizmetin yahut ürünün kaliteli olması müşteriler için tekrar satın alma sebebi olabilir ve aynı zamanda yeni müşteri kazanımı için de teşvik edici bir sebeptir. Bu nedenle yüksek kalite, müşteri memnuniyetini doğrudan etkileyen temel unsurlardan biridir.
  • Güvenilirlik , bir firmanın müşterilerine sunması gereken olgulardan biridir. Bir kurum, şirket veya kuruluş yeni müşteriler kazandığında o müşteri ile ilgili bilgileri toplar ve saklar. Karşısındaki müşteriye bilgilerinin güvende olduğu hissini verebilen kurumlar bir adım önde olurlar. Her müşteri aslında bir veridir. Hizmet öncesi ve sonrasında bu güvenin sağlam kalabilmesi gerekir.
  • Ulaşılabilirlik, kurumun vizyonu için ve müşterileri ile olan bağının sağlam olabilmesi için son derece önemlidir. Satın aldığı ya da alacağı hizmet ile ilgili firmanın gerekli departmanlarında bulunan insanlar ile iletişime kolayca geçebilen müşterilerin, memnuniyet seviyesi de yüksek olur. Bu yüzden büyümek isteyen kurumların en önem verdiği olgulardan biri de ulaşılabilirliği sağlayan departmanlarıdır.

Müşteri memnuniyetini etkileyen birkaç maddeyi yukarda inceledik. Firmanız ya da kurumunuzun bu olgulara sahip olmadığını düşünüyorsanız geliştirmeli; sahip olduğunu düşünüyor ama yeterli bulmuyorsanız da ilerlemek için yeni adımlar atmalı ve bu her iki durumda da müşteri memnuniyetinizi artıracak bir teknoloji ile tanışmalısınız: Robotik Süreç Otomasyonu !

RPA Müşteri Memnuniyetini Nasıl Artırır?

RPA ile müşteri memnuniyetini artırmak, son derece basittir. RPA şirketinizde ilerleyen manuel ve otomatik işleri optimize eden ve bunu yazılımın gücü ile birleştiren; 7/24 kesintisiz çalışabilen bir sanal personeldir. RPA’nın hata yapma oranı %0’dır. Bu da sorunsuz bir hizmet sürecinin anahtarıdır. Aynı zamanda RPA, gerçek bir çalışanın bir işi bitirmek için harcadığı iş sürecini saniyelere indirir. Bu da müşterilerinize daha hızlı hizmet sunabilmeniz yanı sıra, yeni müşterileri kazanmak için de kurumunuza zaman tanır.

RPA’nın amacı, insana dayalı iş gücünün yerine geçmek değildir. RPA, çalışanların daha değerli ve insana özgü yapılabilecek yaratıcı işlere yönelmesini sağlayan ve manuel gerçekleşen tekdüze işlemlerin bir yazılım ile hallolmasına olanak tanıyan bir sistemdir. Kurumların bütün müşterilerine vermek istediği memnuniyet ise aynıdır. Ve temel bileşenlere bağlıdır. RPA firmanızın ihtiyacı olan bu elementleri makine öğrenmesi ile kolayca öğrenebilir ve bunu müşterilerinize uygulayabilir. RPA, ürünlerinizin kontrolü, veri girişi, ürün bilgisi gibi özelliklerini kontrol edebilir; yanlış olanları ayırıp düzeltebilir bir yapay zekaya sahiptir.

Aynı zamanda hata oranının sıfır olması da müşterilerinizin size güven duyması için son derece önemlidir. Sadece ona öğrettiğiniz bilgiler ile işlem yapan RPA teknolojisi, müşteri verilerini korumak, işlemek ve saklamak konusunda üstün bir güvenilirliğe sahiptir.

Kesintisiz ve yorulmadan çalışabilen RPA ile müşterileriniz size istediği her an ulaşabilir ve müşterilerinizin gözünde rakip firmalardan ayrılabilirsiniz. Çünkü bu otomasyon ile sadece sizin çalışma saatlerinizde değil; müşterinizin size ulaşmak istediği her an var olmuş olursunuz.

Siz de müşteri memnuniyeti verilerinizi en yüksele çıkarmak ve RPA’dan yararlanarak başarıya ulaşmak ,çalışanlarınızı verimli hale getirmek, zaman ve maliyetten tasarruf sağlamak için Onicorn hizmet ve çözümleriyle tanışın.

Hemen bizimle iletişime geçin, iş süreçlerinizi RPA ile nasıl dönüştürebileceğimizi planlayalım.

Author

admin

Leave a comment

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir