SQL Server Monitoring ve Troubleshooting Yöntemleri
SQL Server Monitoring
SQL Server monitoring; servis düzeyinde çalıştırılan sorguların bekleme, kaynak tüketimi, sorgu süresi ve sorgunun kim tarafından çalıştırıldığı bilgisi ile birlikte ne tip bir sorunla karşılaşıldığını detaylı ve istatistiki bir şekilde geçmişe yönelik analiz yapılacak bir hiyerarşide tutulmasını sağlayan sistemdir. Performans ve sorgu nedeniyle yaşanabilecek yoğunlukların farkına varılmasını sağlayarak SQL Server tarafında yaşanabilecek sorun ile ilgili öngörü oluşmasını sağlamaktadır. Bu bağlamda sunucu üzerinde alarmlar oluşturularak hem veritabanı yönetim ekipleri hem de sistem ve yazılım ekipleriyle sorunlara ilişkin bilgi paylaşılabilmektedir.
SQL Server TroubleShooting
SQL Server üzerinde meydana gelen problemler ve problemlerin çözülmesinde en önemli konulardan biri de geçmişe ait olan log’ların incelenmesidir. Problemin tespiti de çözümü kadar önemlidir. Meydana gelebilecek veri kayıplarına, servis kesintilerine ve yavaşlıklar nedeniyle yaşanabilen işlem kayıplarını en aza indirecek önlemleri almak, çıkacak problemleri azaltmak ya da bu problemlerin önüne geçmek için en önemli başlangıç noktalarından biri olacaktır. SQL Server üzerinde çözümleri de problemlere göre kategorilere ayırmak mümkün olup, birçok kurumsal yapıda HA-High Availability (Yüksek Erişilebilirlik) tarafında Cluster log’larının dikkatlice incelenmesi Failover cluster ve Always On yapılardaki birçok sorunun çözümlenmesinde önemli rol oynamaktadır. Cluster mimaride meydana gelen kaynakların sahipliklerinden ve/veya network kesintisi, disk problemleri ve SQL Cluster Servislerinin Failover cluster tarafından yönetilememesi gibi sorunlar da problem tespit edilmesi sürecinde önemli rol oynamaktadır. SQL Server üzerinde yaşanan performans problemleri gerek sunucu seviyesinde, gerek instance seviyesinde gerekse veritabanı sorgu seviyesinde meydana gelmektedir. Veritabanı yöneticileri problem anında ve/veya problem yaşandıktan sonra buna sebep olabilecek sorunların kök nedenine ulaşabilmek için geçmişe yönelik analizleri yapabilecekleri araçlara ihtiyaç duymaktadır. SQL Server bu tarz sorunlarda bilgilerini DMV olarak adlandırılan Dynamic Management View'larda tutmaktadır. Servislerin yeniden başladığı durumlarda, buradaki bilgiler silinmektedir; bu da geçmişe ait bilgilere erişilememesi anlamına gelmekte ve bu nedenle de ileride tekrar yaşanabilecek sorunların çözüm sürecini zorlaştırmaktadır. Veritabanı yöneticisi, çalıştıracağı script’ler ile DMV'ler üzerinden toplayacağı bilgiler sayesinde problemin neden kaynaklandığını analiz edebilmektedir (IO kaynaklı, Instance’taki konfigürasyonlar tarafında, DB üzerinde Index, istatistik ve/veya sorgu problemleri). Bu çalışmalar veritabanı optimizasyonu konusunda da ayrıca fayda sağlamaktadır. Veritabanı üzerinde çalıştırılacak sorguların sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi ve olası operasyonel ve hizmet kesintisini engellemek için optimizasyon çalışmalarına, kaynak tüketimlerinin dengelenmesine, veri yedeklerinin tutulmasına, periyodik bakımlara ve kontrollere ihtiyaç duyulmaktadır. Onicorn, kurumların ihtiyaçlarına yönelik hazırlamış olduğu Veritabanı Bakım Destek Hizmet Paketleri ile operasyonel verimliliğinizi artırmak için yanınızda. Hangi paketin size daha uygun olduğunu görmek ve detaylı bilgi almak için Veritabanı Bakım Destek Hizmet Paketleri kısmına göz atabilirsiniz.
Yorum Yap